§1 Słownik pojęć
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto - indywidualny, oznaczony Loginem i Hasłem, zbiór zasobów informatycznych, w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta, jego Zamówienia, rabaty, który służy zawieraniu umów sprzedaży;
- Login – adres e-mail Klienta, konieczny do uzyskania dostępu do Konta, podawany przez Klienta podczas procesu rejestracji;
- Hasło - ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas procesu rejestracji;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego sklep@drmaterac.pl;
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy należący do Sprzedawcy dostępny pod adresem www.drmaterac.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Sprzedawca – Dr Materac Sp. z o. o. z siedzibą w Zabajce przy ul. Złotej 30, 36-060 Zabajka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000666960, NIP: 5170380352, REGON: 366728465;
- Produkt – rzecz ruchoma dostępna w sprzedaży w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Sklepu internetowego;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.
§2 Postanowienia ogólne
1.Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.drmaterac.pl, w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta,
- zasady korzystania z usługi Newslettera,
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień,
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu.
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.drmaterac.pl, prowadzony jest przez Sprzedawcę. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy poprzez:
- pocztę tradycyjną na adres: ul. Złota 30, 36-060 Zabajka
- pocztę elektroniczną pod adresem e-mail: sklep@drmaterac.pl
- kontakt telefoniczny pod numerem: 17 200 06 64.
3. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- zapewnienia urządzenia z dostępem do Internetu,
- aktywnej poczty e-mail,
- przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych (do konsultacji z firmą budującą stronę internetową np. Internet Explorer w wersji 7 i wyższej,
- Google Chrome w wersji 4 i wyższej, Mozilla Firefox w wersji 2.0 i wyższej z zainstalowanymi aktualnymi wersjami Java i Flash ) oraz akceptacji plików cookies.
- W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu. Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet obciążają Klienta.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku Sprzedawca poinformuje o powyższym potencjalnych Klientów.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie: https://drmaterac.pl/pl/content/11-regulamin pobrać go i sporządzić jego wydruk.
§3 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z Regulaminem i jego akceptacji.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie internetowej Sklepu.
- Warunkiem dokonania rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, podanie Loginu (adresu poczty elektronicznej e-mail) i wyboru Hasła. Po wypełnieniu przez Klienta pól formularza rejestracyjnego wymaganymi danymi zostanie utworzone konto Klienta.
- Konto Klienta ułatwia składanie Zamówień, które, po zalogowaniu się przez Klienta na swoje Konto, będą każdorazowo rejestrowane na tym Koncie wraz z danymi podanymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia. Klient po zalogowaniu na swoje Konto, może dokonywać aktualizacji danych.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na założeniu i prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie internetowym zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
- Klient może w każdym czasie i bez wskazywania przyczyny rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 5 oraz poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@drmaterac.pl
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do: korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak:
- rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
§4 Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.drmaterac.pl i dokonać wyboru Produktu lub Produktów podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Klient może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na swoje Konto lub w przypadku braku Konta podając w formularzu dane niezbędne do realizacji umowy przez Sprzedawcę.
- Wybór zamawianych Produktów jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – istnieje możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych Produktów.
- Po podaniu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych Produktów lub usług, informację o opłatach za transport lub dostawę Produktów, uzależnionych od wybranych przez Klienta opcji płatności i dostawy oraz wszystkich innych kosztów.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
- Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty, w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia do systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem. Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Realizacja Zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pomocą pośrednika internetowych systemów płatności po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedawcy.
§5 Usługa Newsletter
- Sprzedawca świadczy także usługę Newsletter polegającą na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o Produktach, usługach, promocjach, ofertach, akcjach i wydarzeniach Sprzedawcy. Korzystanie z usługi Newsletter wymaga podania przez zainteresowanego tą usługą adresu poczty elektronicznej, na który będzie on przesyłany.
- Do otrzymywania Newslettera niezbędne jest, oprócz spełnienia warunków określonych powyżej, także:
- udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych,
- udzielenie zgody na przesyłanie informacji handlowych w formie Newslettera na podany adres e-mail,
- kliknięcie w link znajdujący się w przesłanej na podany adres e-mail wiadomości Sprzedawcy zawierającej potwierdzenie zapisania się do Newslettera. Z chwilą spełnienia powyższych warunków dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
- Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Można jednak w każdej chwili, bez podania przyczyny, zrezygnować z tej usługi poprzez:
- wybór opcji „Wypisz” dostępnej w ramach założonego Konta;
- kliknięcie w link znajdujący się na końcu każdej wiadomości e-mail zawierającej Newsletter;
- zgłoszenie stosownego żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@drmaterac.pl Wykonanie którejkolwiek z czynności opisanych w punktach 1 - 3 powyżej powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Newslettera.
§6 Dostawa
- Dostawa Produktów możliwa jest na terenie całej Polski oraz do krajów Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Produktów realizowana jest za pośrednictwem: Firmy kurierskiej lub Transportem własnym.
Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
- Termin realizacji dostawy towaru dostępnego wynosi od 2 do 14 dni roboczych w zależności od wyboru opcji dostawy, licząc od dnia opłacenia Zamówienia przez Klienta.
- Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Produktu w jednym z naszych salonów stacjonarnych.
- Odbiór osobisty jest możliwy wyłącznie po dokonaniu przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy, w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach pracy salonów stacjonarnych, z wyjątkiem świąt określonych w ustawie.
§7 Ceny i metody płatności
- Ceny Produktów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
Ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu płatności.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
a) przelewem bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy 41 1140 2004 0000 3402 7809 6974; w tytule płatności należy podać numer Zamówienia,
b) gotówką za pobraniem przy odbiorze od kuriera,
d) za pomocą pośrednika internetowych systemów płatności, wskazanego przy składaniu Zamówienia.
e) za pomocą karty płatniczej:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
3. Rozliczenia transakcji przelewem natychmiastowym i kartą płatniczą przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24
W systemie Przelewy 24 operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
4. Klient dokonuje wyboru spośród wyżej wymienionych sposobów płatności poprzez zaznaczenie właściwego pola w czasie składania Zamówienia.§8 Prawo odstąpienia od umowy
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin, o którym mowa w ust. 1 biegnie od dnia wydania rzeczy będącej przedmiotem Umowy sprzedaży.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia do umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego i jednostronnego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną).
Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to warunkiem skuteczności odstąpienia.
Dla skuteczności odstąpienia od umowy wystarczy przesłanie przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1-2.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą i Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient zgodzi się na inne rozwiązanie.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Rzecz należy odesłać na adres: Dr Materac Sp. z o. o.
ul. Złota 84, 36-060 Głogów Małopolski, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin ten zostanie zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
7. Wobec Klientów niebędących Konsumentami zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§9 Reklamacje dotyczące Produktów
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Produkty wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Klientów będących Konsumentami za wady fizyczne lub prawne zakupionego Produktu (rękojmia), na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje można składać: na piśmie na adres: Dr Materac Sp. z o. o. ul. Złota 30, 36-060 Zabajka, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@drmaterac.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
- Przy składaniu reklamacji Klient powinien podać swoje dane kontaktowe, dokładnie opisać przyczyny reklamacji i żądania wobec Sprzedawcy, a także dołączyć dokument sprzedaży bądź jego kserokopię.
- Bezpośrednie koszty przesyłki towaru w związku z reklamacją ponosi Klient.
- Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania, dostarczenie Produktu byłoby nadmiernie utrudnione, Klient jest zobowiązany udostępnić go Sprzedawcy w miejscu, w którym się on znajduje.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony pisemnie. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Konsument zostanie również pisemnie powiadomiony o tym czy Sprzedawca wyraża, czy też nie, zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu. W przypadku wyrażenia zgody, Sprzedawca wskaże Klientowi podmiot właściwy do pozasądowego rozwiązania sporu.
- Sprzedawca na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza odpowiedzialność z tytułu wad fizycznych i prawnych wobec Klientów niebędących Konsumentami.
§10 Dodatkowe gwarancje przy sprzedaży Produktów w Sklepie
- Produkty dostępne w Sklepie internetowym nie są objęte gwarancją Sprzedawcy.
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową na podstawie rękojmi, określonej w par. 9 Regulaminu.
- Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta. Treść oraz warunki gwarancji zostaną określone w dokumencie gwarancyjnym, wystawionym przez producenta, który zostanie dołączony do sprzedawanego Produktu.
§11 Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może składać Sprzedawcy reklamacje w przedmiocie niewykonania lub nienależytego wykonania świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Reklamacje należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: sklep@drmaterac.pl
- W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego należy wskazać rodzaj oraz datę wystąpienia nieprawidłowości.
- Sprzedawca jest zobowiązany ustosunkować się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku sporu wynikłego pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem w związku z dokonaniem zakupu w Sklepie internetowym, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. poprzez złożenie skargi w wybranym języku urzędowym Unii Europejskiej, w tym także w języku polskim, za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§13 Postanowienia końcowe
- Integralną częścią Regulaminu jest Polityka prywatności Sprzedawcy dostępna pod adresem: https://drmaterac.pl/pl/content/12-polityka-prywatnosci i Polityka cookies Sprzedawcy dostępna pod adresem: https://drmaterac.pl/pl/content/27-polityka-cookies.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo i rzeczowo według obowiązujących przepisów.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.